Alla som arbetar med Google Ads har säkert någon gång upplevt något sorts ”problem” med att det endast går att sätta budget per dag...
Om inget annat så kräver det att man tar höjd för faktumet att det är olika antal dagar i månaden om man arbetar med en väldigt tight budget.
Det gjorde inte saker enklare när Google för något år sedan ändrade sin policy som tillät dem att spendera upp till dubbla budgeten per dag istället för de tidigare 20%.
Men nu verkar det hända saker!
Vi arbetar dagligen med flera Google Ads kunder. Senast förra veckan när en av våra experter skulle logga in på ett specifikt kundkonto upptäckte han en ny drop down meny. Där tilläts han sätta budget per månad på kundens kampanjer. Spännande!
Är funktionen här för att stanna?
I skrivande stund har Google inte gått ut med ett officiellt uttalande om den nya funktionen och det är långt ifrån alla våra kunders konton som har möjligheten att välja månadsbudget. Risken finns därmed att detta kanske endast handlar om ett test från Googles sida som kanske kommer dras tillbaka inom en snar framtid.
Låt oss alla hoppas att månadsbudget i Google Ads är här för att stanna!
Vill hålla dig uppdaterad inom det senaste av digital marknadsföring? Se till att prenumenera på vår blogg! Har du frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta oss!
0 kommentarer