Anegys blogg

Här lyfter våra digitala experter intressanta tankar och nyheter inom branschen.  

Så väljer du rätt mediabyrå

Att byta mediabyrå kan vara en stor utmaning. Kanske känner du dig inte helt säker på om du kan lita på en ny…
Läs mer

Så påverkar Pogo-Sticking SEO

Att Bounce Rate är viktig för SEO är något vi hört många gånger. Men sedan finns det som även kallas Pogo-Sticking. De kan…
Läs mer

Så gör du ett SEO test på din webbplats

Under min tid på Anegy har jag genomfört flertalet digitala audits för företag i olika branscher. Ofta med fokus på hur de presterar…
Läs mer

3 enkla steg till datadrivet beslutsfattande

Den digitala branschen ändras konstant och det ställer högre krav på både mig som analytiker likväl företagare att hänga med i utvecklingen. Likaså…
Läs mer

13 SEO tips för copywriters

Copywriters är en attraktivare resurs än någonsin i dagens fokus på innehållsmarknadsföring. Oavsett vart en text hamnar i vårt digitala samhälle så kommer…
Läs mer

Structured Data – Det här behöver du veta!

Structured Data i SEO-sammanhang har varit på tapeten länge, men ändå stöter jag ofta på personer som inte är insatta i vad Structured…
Läs mer

Är programmatiska köp alltid det bästa alternativet?

Medieinvesteringarna i programmatisk handel ökar för varje år och uppgick under 2016 till 8 miljarder euro i Europa, vilket var lika mycket pengar…
Läs mer

Namnkonventioner – Du kan bättre!

För någon månad sedan höll jag ett frukostseminarium på Anegy, där jag bland annat talade om namnkonventioner i annonsering. För att klargöra vad…
Läs mer

Förenkla din vardag som Facebook-annonsör med Smartly

Facebook-annonsering kan vara ett mycket effektivt sätt att annonsera på, och är något som vi hjälper flera av våra kunder med här på…
Läs mer

GDPR – vad måste marknadsförare tänka på?

Något som kommer påverka alla som ägnar sig åt digital marknadsföring är införandet av en ny förordning inom EU kallad GDPR (General Data…
Läs mer

Ta kontroll över din mätning med hjälp av GTM

Många vet hur viktigt det är att mäta aktiviteten på sina sajter och besökarnas beteende. Och många gör det, men långt ifrån alla.…
Läs mer

Så lyckas du med mobil SEO

Har du också förstått att framtiden är mobil, men vet inte riktigt vad eller hur ni på ert företag ska anpassa ert arbete…
Läs mer

Google uppdaterar söksidan med nya sökalternativ

Med hjälp av iterativa processer har Google alltid experimenterat för att förbättra dess sökmotor. Anledningen till dessa ständiga uppdateringar är Googles strävan efter…
Läs mer

8 tips för att komma igång med A/B-testning

När man jobbar med hemsidor är det mycket fokus på att öka mängden trafik till sidorna. Ibland så mycket fokus att man glömmer…
Läs mer

Datadriven approach – de grundläggande stegen

För er som har följt bloggen ett tag så kanske ni minns mitt förra inlägg om big data. Jag tänkte fortsätta på samma…
Läs mer

Så använder du din egen data i annonsering!

Vi har alla hört att vi ska använda vår egen data i annonsering, men det är sällan någon förklarar hur du ska tänka,…
Läs mer

Optimerar ni för röstsök?

Vissa SEO trender är mer kortlivade än andra. Många kunder frågar än idag lite nyfiket ”det här med röstsökning, kommer det verkligen slå…
Läs mer

Google Adwords: Köp inte bara ord – Köp kvalitet

”Vilka ord borde vi köpa?” ”Vilka ord köper vi?” ”Ska vi köpa många eller få ord?” ”Vilka ord köper våra konkurrenter?” Om ni…
Läs mer

Google Speed Update – nu blir laddningstid en rankingfaktor för mobilt sök!

Den 17 januari gick Google ut med nyhet om en kommande uppdatering som kommer påverka indexeringen av sökresultat för mobilt sök. I juli…
Läs mer

Hur kan SEO och PR gynna varandra?

Som före detta PR-konsult kommer jag ofta på mig själv att tänka tanken ”det hade inte varit dumt att ha lite kunskaper inom…
Läs mer