Google-annonsering

Vad är Google-annonsering?

Att annonsera på Google innebär att era annonser syns i något av Googles nätverk. Med hjälp av Googles söknätverk har ni möjlighet att synas högt upp på viktiga sökord för era produkter eller tjänster. Beroende på vad ditt företag erbjuder och har för målsättning finns det flera sätt att utnyttja Googles nätverk till er fördel. 

Ni kan annonsera på:

  • Google Söknätverk
  • Google Shopping
  • Google Displaynätverk
  • Google Smart
  • Google Video
  • App-annonsering

Varför ska man jobba med Google-annonsering?

Google-annonsering är en av de mest konverteringsdrivande kanalerna på marknaden. I Sverige använder hela 97 % av befolkningen Google, varav 61% dagligen söker efter information gällande produkter, tjänster, inspiration och nöje på Google. Tack vare Googles enorma publik har ni som företag möjligheten att hitta just er målgrupp, driva in trafik till webbplatsen och få potentiella kunder att ta del av det ni har att erbjuda.

Hur fungerar Google-annonsering?

Alla annonsörer deltar i en digital auktion mot varandra där de betalar om att synas på samma viktiga sökord för deras företag. Men för att driva trafik och viktiga konverteringar för en låg kostnad som ligger i linje med er budget och målsättning är kräver kompetens och tid. Se till att utbilda er internt eller ta hjälp av certifierade digitala experter med professionell kunskap inom Google-annonsering.

Hur jobbar vi med Google-annonsering?

Anegys specialister har en lång erfarenhet av att jobba med Googles breda produktutbud. Våra specialister är certifierade i Google Ads och hjälper er sätta tydliga mål för hur ni ska utnyttja ert fulla potential. Vi stöttar er i ert arbete med sökmotormarknadsföring för punktinsatser under viktiga kampanjer eller för en långsiktigt löpande annonsering. 

Vi arbetar alltid datadrivet och i linje med de senaste uppdateringarna som Google gör i sina algoritmer. Vi på Anegy tror starkt på transparens och rapporterar resultatet precis som det är, oavsett utfall. Våra konsulter arbetar i era konton, vilket betyder att ni äger all data och kan följa upp all annonsering på Google på ett smart och effektivt sätt.

Vi kan t.ex. hjälpa er med:

  • Nulägesanalys över era Google-konton
  • Konkurrensanalys
  • Trendanalys
  • SEM-strategi inklusive målsättning och KPI:er
  • Sökordsanalys
  • Internt kompetenslyft inom Google-annonsering
  • Skapa kampanjstruktur
  • Skapa annonser
  • Optimering av era konton
  • Rapportering och uppföljning
 

Vanliga frågor

Svar: Google Ads är betala-per-klick (PPC) annonsering. Beroende på vilka sökord du vill vill buda på kommer kostnaden att skilja sig. Våra konsulter kan hjälpa er att sätta upp och/eller sköta er Google Ads konto så att ni kan effektivisera hur ni spenderar er budget.

Svar: Börja med att starta upp ett Google Ads-konto, lägg till all information som kontot behöver för att komma igång, gör den research som krävs för att du ska rikta dig mot din målgrupp, skapa specifika kampanjer som är relevanta mot ditt sökord/sökterm och fastställ en budget. Därefter ser du över hur annonseringen presterar och testar alltid nya vägar och metoder för att er annonsering ska bli så kostnadseffektiv som möjligt.

Har du inte riktigt tiden till att lära dig att Google-annonsering? Kontakta någon av våra digitala specialister så tar vi fram en konkret plan för hur ert företag bör arbeta med Google-annonsering tillsammans med våra experter.

Svar: Ja! Här kan du läsa mer om våra kundcases där vi samarbetat transparent med massor av företag inom olika branscher.

Svar: Vad roligt! Maila gärna jimmy.bjornhard@anegy.se så tar vi fram ett prisförslag skräddarsytt efter er budget och konto – stort som litet! 

Vill du ha en gratis
SEO-analys?

Fyll i dina uppgifter så skickar vi en analys med massa värdefull data.