Snapchat-annonsering

Vad är Snapchat-annonsering?

Snapchat-annonser är korta videoannonser på 10 sekunder som kan placeras mellan “stories” eller också i format där användaren kan “swipa upp” för att utforska din annons ännu mer eller komma direkt till er kampanj eller hemsida. 

Annonserna går att rikta mot förvald målgrupp precis som på många andra plattformar idag.

Varför ska man jobba med Snapchat-annonsering?

Spenderar era nuvarande och potentiella kunder tid på Snapchat? Är svaret ja kan Snapchat-annonsering precis vad ni ska satsa på. Med en genomtänkt strategi kan ni nå värdefulla målgrupper med träffsäkra annonser och driva relevant trafik till er webbsida. Stå ut från mängden genom att se till att era tjänster och produkter visas på rätt sätt, för rätt målgrupp, på rätt plats vid rätt tidpunkt. 

Hur fungerar Snapchat-annonsering?

Snapchat är ett av våra allra populäraste sociala medier i Sverige och används främst av den yngre generationen, mer specifikt, av personer under 35 år. Faktum är att annonsering på Snapchat skiljer sig rejält från andra annonseringsplattformar på det vis att det behöver vara mer autentiskt och ofiltrerat för att resonera med sin målgrupp. Här gäller det att vara lekfull, kreativ och engagera sin målgrupp snabbt med t.ex “behind-the-scenes”-material, eller skapa ett sponsrat filter för ett specifikt event.

Hur jobbar vi med Snapchat-annonsering?

Våra specialister stöttar er där ni behöver extra stöd, vare sig det är att börja med Snapchat-annonser från grunden, eller att optimera era nuvarande kampanjer. Vi erbjuder bland annat hjälp med analys, strategi, innehåll, optimering och utvärdering. 

Varje kund är unik och kräver insatser utifrån era förutsättningar och målsättningar. Tillsammans hjälps vi åt att förbättra resultatet i linje med era digitala affärsmål. All annonsering kan lätt ses över av er själva och vi tror starkt på ett transparent samarbete!

Vanliga frågor

Svar: Fördelarna med Snapchat-annonsering är att du kan nå ut till väldigt många ungdomar, samtidigt som de spenderar mycket tid på plattformen och öppnar appen ca 25 gånger per dag.

Svar: Vad Snapchat-annonsering kommer kosta dig beror på din valda målgrupp och annonsformat. Däremot så existerar ett minimikrav på $5 per dag om du väljer att annonsera. Sponsrade inlägg kostar minst $5 per dag och är generellt betydligt billigare jämfört med sponsrade filter och sponsrade linser som kan kosta från $13 för en specifik byggnad eller plats samtidigt som det kan kosta flera hundratusen eller miljoner om du väljer ett större område.

Svar: Det som i regel fungerar bäst är kort och roligt innehåll som inte ser “för professionellt” ut, men även behind the scenes innehåll. Precis som vanligt beror det dock helt och hållet på din målgrupp och målsättning.

Svar: Det finns sex stycken olika typer; enskilda bild och video annonser, sponsrade filter, sponsrade linser, händelse annonser, produktannonser och sist men inte minst commercials.

Svar: Vad kul! Maila gärna magnus.clarenbring@anegy.se så tar vi fram ett prisförslag skräddarsytt efter er budget och behov.

Vill du ha en gratis
SEO-analys?

Fyll i dina uppgifter så skickar vi en analys med massa värdefull data.