E-postmarknadsföring

Vad är E-postmarknadsföring?

Marknadsföring via e-post, eller e-postmarknadsföring, är marknadsföring som sker i form av mailutskick. Det kan vara allt från erbjudanden och kampanjer till nyhetsbrev med relevant och värdeskapande innehåll för att uppvakta era kunder inför eller efter ett köp. 

Varför ska man jobba med E-postmarknadsföring?

E-post är en av de mest kostnadseffektiva och lönsamma marknadsföringskanalerna för majoriteten av dagens företag. En träffsäker e-postmarknadsföring har en enorm potential att vårda leads och driva värdefull försäljning. För att inte glömma så är e-postmarknadsföring den marknadskanal som i genomsnitt ger den bästa avkastningen med en ROI på 3800% enligt Hubspot. E-postmarknadsföring är ett utmärkt sätt att bygga en relation till sina kunder. Med rätt verktyg och kunskap kan man på ett snabbt och enkelt sätt kommunicera med leads och kunder med hjälp av personifierade e-mail utskick. 

Hur fungerar E-postmarknadsföring?

För att komma igång med e-postmarknadsföring behöver ni samla in mailadresser från leads och kunder, till exempel när de besöker er hemsida och frivilligt signar upp sig på era utskick eller genomför ett köp. Dessa mailadress utgör sedan en eller flera listor för utskick av nyhetsbrev, erbjudanden eller annan information som kan bidra till bättre relation med mottagarna men också bidra till fler affärer för er. 

Hur jobbar vi med E-postmarknadsföring?

Våra konsulter stötta er där ni har behov med er e-postmarknadsföring, vid uppstart går vi igenom tidigare resultat från e-postmarknadsföring, nuvarande innehåll samt GDPR för att tillsammans med er sätta tydliga mål och kpi:er för att nå önskat resultat. Tillsammans med er gedigna kunskap om era kunder, skräddarsyr vi sedan målgrupper för er e-postmarknadsföring och nyhetsbrev. 

Behöver ni kreativ hjälp? Flera av våra konsulter är utbildade inom Adobe Photoshop, InDesign och Illustrator, MailChimp och Apsis för att bara nämna några verktyg. Tillsammans med ett rikt och relevant innehåll hjälper vi er driva era kunder framåt i kundresan – ända fram till mål.

Vanliga frågor

Svar: För att kunna börja arbeta med mailutskick behöver ni samla in mailadresser till leads och befintliga kunder. Se till att möjligheten finns för era besökare och kunder att signa upp sig, antingen på webben eller i samband med köp. Nästa steg är att välja ett emailsystem som passar era behov. Det finns flera enklare kostnadsfria emailsystem som kan passa er i början. Kontakta oss så delar vi gärna med oss av vår systemjämförelse, så ni hittar det som passar er.

Svar: Om ni planerar att skicka ut 2 mail i månaden till en lista på 100 mailadresser så kommer ert behov inte vara det samma som en lista med 500 000 mailadresser och personifierade mail var och varannan dag. Välj en verktyg utifrån er ambitionsnivå, som bör grunda sig i era resurser och mål.

Svar: Självklart. Vi har möjlighet att stötta er i hela processen om så önskas, från att skriva intresseväckande artiklar om era produkter eller tjänster till själva skapandet av nyhetsbrevet.

Svar: Vad roligt att ni vill jobba mer med email! Maila gärna magnus.clarenbring@anegy.se så tar vi fram ett prisförslag skräddarsytt efter era behov.

Vill du ha en gratis
SEO-analys?

Fyll i dina uppgifter så skickar vi en analys med massa värdefull data.