Displayannonsering

Är ni intresserade av att annonsera digitalt via köpt display och/eller annan digital annonsering? Vi kan hjälpa till med allt från kravställning av digital annonsering till att genomföra faktiska köp, optimera resultaten samt utvärdera dem!

För att skapa uppmärksamhet om ett varumärke och en produkt idag kan det vara en god idé att köpa digital annonsering för att få räckvidd och/eller driva konvertering exempelvis via direktköpt display, programmatisk annonsering eller native. Arbetar ni aktivt med digital annonsering i dagsläget? Eller har ni inte kommit igång ännu? Vi erbjuder stöttning utifrån era förutsättningar och behov.

Hur jobbar vi med Kampanj/Display?

Hur jobbar vi med Kampanj/ Display?

Vi arbetar tätt med er som kund där vi utifrån mål och förutsättningar stöttar er i de delar ni behöver stöttning i. Om ni har en mediebyrå och vill ha en ”second opinion” på deras rekommendationer hjälper vi gärna till, detsamma om ni själva inte hunnit komma igång med digital annonsering men gärna vill det. Vi kan även genomföra optimeringsförslag samt utvärderingar av kampanjer för att identifiera styrkor, svagheter samt lärdomar och insikter.

Vi erbjuder varje kund en unik lösning utifrån era behov och förutsättningar.  Slutmålet är det samma – vi hjälper er med er digitala annonsering så ni kan förbättra er räckvidd och konvertering.

Behöver ni hjälp med Kampanj/Display?

Behöver ni hjälp med Kampanj/ Display?

Vi kan bland annat hjälpa er med:

  • Initial analys av er digitala annonsering
  • Rekommendera och sätta upp relevanta mål och KPI:er
  • Rekommendation av system
  • Rekommendation av medel inom digital annonsering (direktköp, programmatic, native, etc)
  • Framtagning av optimeringsrekommendation
  • Löpande hantering och optimering av annonsering i systemen
  • Utvärdering, rapportering, uppföljning och insiktsgenerering
  • Kravställning av mediebyråer och/eller publicister

Hur kan en vanlig Kampanj/Display-insats se ut?

Hur kan en vanlig Kampanj/ Display-insats se ut?

Av erfarenhet rekommenderar vi alltid våra kunder att börja med en analys av nuläget innan vi börjar arbetet för att säkerställa era förutsättningar och identifiera förbättringsområden. Med detta i åtanke sätter vi upp mål för arbetet och tar fram en gemensam plan. Därefter påbörjar vi det operativa arbetet inom Kampanj/Display. Vanliga optimeringsområden är bland annat:

  • Medel
  • Sajter
  • Placeringar
  • Målgrupper/Styrningar
  • Kreativ/Material

Varje kund är unik, och likaså er digitala annonsering. Låt oss därför tillsammans ta en närmare titt på era förutsättningar och hur ni på bästa sätt ska lyckas i ert arbete med er digitala annonsering.

Vill du ha en gratis
SEO-analys?

Fyll i dina uppgifter så skickar vi en analys med massa värdefull data.