Digital Audit

Är ni osäkra på erat digitala nuläge? Med hjälp av vår digitala audit får ni en 360-analys av era digitala satsningar och hur de presterar i förhållande till potential.

Har ni arbetat med digital marknadsföring ett tag men har dålig koll på hur ni presterar? Eller genomför ni era insatser sporadiskt utan större struktur eller planering? Med vår digitala audit får ni en överblick över alla era digitala kanaler (sociala medier, digital annonsering, sök, sajt samt email) som kan verka som en stöttepelare inför beslut om interna prioriteringar och fokusområden.

Hur jobbar vi med digital audit?

Vi börjar med en uppstart tillsammans där vi diskuterar vilka digitala kanaler ni använder er av i dagsläget samt er process och mål med respektive kanal. Därefter analyserar vi era kanaler utifrån ert historiska resultat samt er potentiel i förhållande till interna samt externa benchmarks. Denna analys resulterar i tydliga actions framåt för att ni ska förstärka era resultat på både kort och lång sikt. Vi kan därefter i de flesta fall även stötta er i att realisera den digitala auditens föreslagna actions.

Hur kan en digital audit se ut?

Beroende på ifall ni har enbart ägda eller även köpta digitala kanaler blir omfånget annorlunda.

I en ägd digital audit kollar vi på kanalerna:

  • Sociala medier (organiska inlägg i exempelvis Facebook och LinkedIn utifrån behov)
  • SEO
  • Sajt
  • Email

I en ägd + köpt audit kollar vi även på kanalerna:

  • Digital annonsering (exempelvis direktköp, programmatisk annonsering, native utifrån behov)
  • SEM (utifrån behov)

Vill du ha en gratis
SEO-analys?

Fyll i dina uppgifter så skickar vi en analys med massa värdefull data.