Anegy Breakfast Club

Anegy Breakfast Club (ABC) är till för dig som vill lära dig mer om digital marknadsföring. I Corona-tider kan vi tyvärr inte bjuda på frukost men förhoppningsvis lämnar du oss med massa ny inspiration ändå. Signa upp dig på webinars helt kostnadsfritt, och ställ dig på väntelista till kommande. 

Kom igång med Google Tag Manager

Och ta kontroll över din egen spårning på sajt!

Bli introducerad till mätning med genom taggar, triggers och variables – de tre grundkomponenterna i systemet Google Tag Manager. Under den här morgonen går vi igenom vad systemet gör och hur du sätter upp mätning med hjälp av det. Du får en introduktion direkt i gränssnittet och får medlen för att komma igång och börja testa egen mätning. 

Kort om GTM

  • Det är ett gratis system från Google
  • Du behöver inte vara kodare!
  • Spåra t.ex. specifika knapptryck, scroll och inskickade formulär

Föreläsare

Kim Westervind är marknadsansvarig på Anegy och inbound specialist med förkärlek för analys. Hon föreläser i Google Tag Manager hos Medieinstitutet och Nackademin, och stöttar i analysuppdrag parallellt med sin roll som marknadsansvarig.

Föreläsare

Kim Westervind är marknadsansvarig på Anegy och inbound specialist med förkärlek för analys. Hon föreläser i Google Tag Manager hos Medieinstitutet och Nackademin, och stöttar i analysuppdrag parallellt med sin roll som marknadsansvarig.

22 juni

Google Digitalakademin

Så skapar du en contentstrategi - steg för steg

Vi gästar hos Google Digitalakademin #försverige. Anmäl dig till den här kursen där vi går igenom vad en contentstrategi är, hur den är uppbyggd och varför det är viktigt att alltid utgå från data. Vi tittar även på några av framgångsrecepten som kända varumärken använder sig av för att skapa effektivt innehåll i olika kanaler. 

Sabine Ljunggren

Föreläsare

Sabine Ljunggren är specialist och teamlead inom sökmotoroptimering (SEO) med bakgrund inom PR och kommunikation. Hennes roll sträcker sig från strategi och projektledning till processutveckling och copywriting.

29 juni

Google Digitalakademin

Sälj mer med e-mail marketing

Vi gästar hos Google Digitalakademin #försverige. Anmäl dig till den här kursen där vi går igenom hur du planerar ditt innehåll, tid för utskick och timing samt A/B-testning och analys. Vi tittar på olika best practices och ger dig inspiration till mail som ger resultat.

Föreläsare

Kim Westervind är marknadsansvarig på Anegy och specialist inom inbound marketing. Hon har arbetat med email för bl.a. Electrolux Home och jobbat i systemen Paloma, Mailchimp och ActiveCampaign.

31 mar

Video SEO - tips för att lyckas på YouTube

58% av Sveriges svenskar är inne på Youtube varje vecka. Har du kunskapen för att ranka bra på plattformen? Delta den 31 mars och få handfasta tips!

Få påminnelse om kommande events

Kommande events

Nyfiken på vad som kommer på tur? Vi planerar sommarens webinars för fullt. Håll utkik efter kommande dragningar.

21 jul

Contentstrategi - steg för steg

Vi går igenom vad en contentstrategi är, hur den är uppbyggd och varför det är viktigt att alltid utgå från data. 

18 aug

Contentbatching - effektivisera dina sociala medier

Contentbatching är en teknik för hur du producerar innehåll till dina sociala medier effektivare – och smartare! Se till att du tar fram rätt innehåll, som ger resultat, och på minimal tid.  

När du accepterar villkoren samtycker du även till kommunikation via e-postutskick samt till att vi använder information om dig i enlighet med vår dataskyddspolicy