INHOUSE DIGITALBYRÅ

MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz är ett tyskt företag som gått i bräschen som pionjär inom tillverkning och försäljning av personbilar, transportbilar, lastbilar med mera och ingår i Daimler-koncernen. Mercedes-Benz placerar sig i premiumsegmentet och växer snabbt på den svenska marknaden. 

Söktrafiken

ökade med

+82%

”Anegy är fantastiskt lyhörda och transparenta, de jobbar extremt strukturerat och effektivt, och har en lösning på det mesta! Vi kommer definitivt att fortsätta jobba tillsammans med dem – de levererar verkligen resultat!”

- Petra Remse, Digital Communication Specialist

Bokade provkörningar

ökade med

+45%

Utmaning

Anegy tog över ansvaret för sökmotoroptimering (SEO) och sajtoptimering på Mercedes-Benz.se med syfte att driva kvalitetstrafik och konverteringar.

 

Lösning – Inhouse digitalbyrå

Då det inte var aktuellt att anställa, insourcades istället en Inhouse digitalbyrå för att hantera sökmotoroptimering (SEO), sajtoptimering (SO) och konverteringsoptimering (CVR) på sajten genom följande delar;

  • Uppsättning av digitala mål och KPI:er
  • Förbättring av digital mätning
  • Djupgående analys av trafikdrivning samt besöksflöden och konvertering
  • Framtagning av sök- och sajtstrategi
  • Ett ökat fokus på organiskt sök (SEO)
  • Sökordsanalyser samt sökmotoroptimering av sajten
  • Förbättrade besöksflöden och framlyftning av konverteringspunkter
  • A/B-testning
  • Löpande analys och resultatuppföljning

 

Resultat

Löpande arbete med sökmotoroptimering (SEO) mot prioriterade sökord och sidor ökades den organiska söktrafiken till mercedes-benz.se under 2015 med +82%.

Sajtoptimeringen resulterade i en ökad effektivitet på sajten och antalet bokade provkörningar ökade med +45% under 2015.

  • +82% Organisk söktrafik
  • +45% Konverteringar